رستاک

کودکان کی و چگونه می‌توانند مستقل غذا بخورند؟

1393/9/22 23:53
13,391 بازدید
اشتراک گذاری

دیدگاه کار‌شناسان

 

برای اجتناب از سرخوردگی ناشی از ریختن غذا، فقط غذاهای نیمه مایع را بگذارید به تنهایی بخورد. اگرغذاهای جامد که به قاشق می‌چسبد و به سادگی نمی‌ریزد به اوبدهید، کودک بیشتر تشویق می‌شود مستقل غذا بخورد.

 

 

عکس: آرش

منبع: همه کودکان تیزهوشنداگر. تالیف: می‌ریام اسپارد، ترجمه: سهراب سوری 
گردآوری: آستیاژ (مامان پرنیا)

غذاهای انگشتی گامی به سوی استقلال کودک در غذا خوردن

خوردن غذاهای انگشتی نه تنها برای کودک لذت بخش است، بلکه حس همکاری را نیز در او به وجود می‌آورد. غذاهای سبک و حاضری نقش مهمی در رژیم غذایی کودک ایفا می‌کنند. اگر چه اشتهای کودک شما اندک است، مقدار انرژی که برای رشد خود نیاز دارد، بسیار زیاد است. غذاهایی را انتخاب کنید که از نظر مواد غذایی مغذی و مقوی باشند. از دادن غذاهای سبک و حاضری بسیار شیرین مانند بیسکویت‌های شکلاتی به کودک اجتناب کنید.

منبع: سایت آکاایران

 

-گفت‌و‌گو و تبادل نظر

پریسا

از کی باید به بچه یاد داد که خودش غذاشو بخوره؟  از الان باید بذاریم جلوش بخوره یا زوده؟

آستیاژ

پریسا جون من وقتی به پرنیا غذا میدم بهش یه قاشق اضافه می‌دم و اونم سعی داره بخوره ولی هنوز نمی‌تونه. (پشت قاشقو می‌زاره دهنش و یا اصلا نمی‌تونه پرش کنه.) من خودم با قاشقی که دستمه قاشقشو پر می‌کنم و یا دستشو می‌گیرم و با قاشقش می‌زنم زیر غذا و هدایتش می‌کنم سمت دهنش یه سری غذا‌ها بیشتر بخارپز ولی نودل و ماکارونی هم می‌شه بدیم خودش و با دست می‌خوره و سرگرم می‌شه .

سارا

پریسا در مورد غذا خوردن منم با آستی موافقم. الان خیلی از بچه‌ها چند وقته شروع کردن با دست غذا خوردن. تکه‌های میوه، ماکارونی و خیلی چیزهای دیگه رو می‌تونن با دست بخورن.

با قاشق هم می‌دونم یه تعداد کمی از بچه‌ها تو این سن می‌تونن ولی بقیه کم کم دارن یاد می‌گیرن. یه راهش هم باز همونه که آستی گفت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به رستاک می باشد