رستاک

چه کتابی برای کودکم بخرم؟ راهنمای انتخاب کتاب کودکان و یک بسته‌ پیشنهادی معتبر (بهار ۱۳۹۶)

1396/5/19 17:39
821 بازدید
اشتراک گذاری

لاک پشت پرندهلاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود.

گروهی از منتقدان و کارشناسان کودک و نوجوان هر سال، در قالب هیات داوران، بخش بزرگی از کتاب‌های کودک و نوجوان ناشران مختلف را بررسی کرده و فهرستی از بهترین‌ها را معرفی می‌کنند. این فهرست ضمیمه فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود و می‌تواند راهنمای پدرها و مادرها، معلم‌ها و مربی‌ها و سایر علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان باشد تا مناسبت‌ترین کتاب‌های سال را برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان انتخاب کنند.

بسته پیشنهادی لاک‌پشت پرنده برای بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (اردیبهشت ۹۵) را می‌توانید اینجا مشاهده کنید. در این بسته، ابتدا فهرست کتاب‌های طلایی (کتاب‌هایی کـه در چهار دوره برگزاری لاک‌پشت پرنده نشان طلایی دریافت کرده‌اند)، کتاب‌های نقره‌ای و نامزدهای نشان لاک‌پشت پرنده را مشاهده می‌کنید.
پس از آن، در بخش دوم همین صفحه فهرست کتاب‌ها بر اساس گروه‌های سنی درج شده است که از میان آنها، دو گروه اول (زیر پنج سال و خردسالان) برای کودکان رستاک و هم‌سن و سالانشان مناسب است.

در مقدمه این بسته پیشنهادی، دست‌اندرکاران لاک‌پشت پرنده متنی را برای راهنمایی استفاده از این فهرست و به طور کلی تهیه کتاب کودک درج کرده‌اند که مطالعه آن را به علاقمندان کتاب کودک توصیه می‌کنیم.

ادامه مطلب در:

http://www.rastakmoms.ir


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به رستاک می باشد