رستاک

تکنیک خود کاوی و روانکاوی برای والدین

1396/5/19 17:42
1,005 بازدید
اشتراک گذاری

حتماً شما هم در جایگاه پدر یا مادری گاهی با شرایطی روبه رو می شوید که احساس می کنید کنترل اوضاع را از دست داده اید و لحظاتی پیش می‌آید که اصطلاحاً از کوره در می‌روید و کنترل رفتار و عکس‌العملتان بسیار سخت شده و حتی ممکن است رفتاری از خود بروز دهید که بعدها از آن پشیمان شوید. ما مادران رستاکی نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. برای همین تصمیم گرفتیم به دنبال راه حل و کلیدهایی باشیم که در این مسیر ما را برای داشتن درست‌ترین رفتار و عکس العمل یاری دهد.

یکی از کتاب‌هایی که در این مورد تکنیک‌های خوبی را توضیح داده است، کتابی است نوشته خانم کاترین دومنوتی-کرمر (متخصص، مشاور و نویسنده در حوزه روش‌های تربیت مثبت، تربیت بدون فریاد و خشونت علیه کودکان)[*].

لازم به ذکر است که نویسنده  کتاب نوشتن آن را در جریان یک کار گروهی با یک جمع مادرانه انجام داده است وهم خود نویسنده و هم دیگران این تکنیک و موارد دیگر مذکور در کتاب را به کار گرفته و از تجربیاتشان از به کار گرفتن آنها در کتاب گفته اند. از شما نیز می خواهیم چنانچه تجربه های مشابهی دارید یا پس از خواندن مطلب ذیل تکنیک مذکور در آن را به کار می گیرید، ما را نیز در این تجربیات سهیم نمائید.

در ادامه یکی از تکنیک‌ها را که به نوعی «خود-روانکاوی» هست، از کتاب خانم دومنوتی کرمر می آوریم؛

ادامه مطلب در:

http://www.rastakmoms.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به رستاک می باشد