رستاک

جدا کردن اتاق بچه‌ها، چه زمانی و چگونه؟

1393/9/1 18:54
1,795 بازدید
اشتراک گذاری

در این مبحث، تجربیات مادرانه ما درباره جدا کردن اتاق کودکانمان و بحث‌ها و تبادل نظرها در فاصله سنی ۹ تا ۱۲ ماهگی بچه‌ها گذاشته شده است. این بحث‌ها را می‌توانید در ادامه بخوانید. 

 

این مطلب به تدریج تکمیل خواهد شد. 

 

عکس: نیکا

تجربیات مادرانه ما

 

  • سارا

الیاد از چهار ماهگی عادت کرده تو اتاق خودش می‌خوابه و من هیچ وقت احساس نکردم مشکلی از این بابت داشته باشه. دو شب قبل مهمون داشتیم الیاد رو آوردیم تو اتاق ما خوابید. به نظرم خیلی بد‌تر بود. اولا که کلی بیشتر پا شد چون باباش خر و پف می‌کرد یا مثلا ما یه تکونی می‌خوردیم سر و صدا می‌شد یا مثلا سر شب دو تا جمله یواش حرف می‌زدیم... خلاصه خیلی بیشتر پاشد این دو شب. هر وقت هم که پا شد و ما رو دید بد‌تر! صبح‌ها حتی می‌شه یک ساعت تو تختش بازی می‌کنه و می‌ریم دنبالش هم نمی‌خواد بیاد گاهی اولش. ولی حالا که تو اتاق ما بود نمی‌خواست بمونه اون تو!

عکس: سروش و دودو (معروف به داگی)

البته من شنیدم یا باید قبل از شش ماه اتاق بچه رو جدا کرد یا دیگه بعدش نمی‌دونم کی. چون بعد از شش ماه بچه اگر عادت به جدا خوابیدن نکرده باشه، این جدایی می‌تونه براش سخت و اضطراب آور باشه.

  • آستیاژ

من ازمشاورکه پرسیدم تاسن ۱۸ماهگی دیگه نباید به فکرجداکردن اتاق بود. چون از ۶ ماهگی تا ۱۸ماهگی مرحله اضطراب جدایی بچه‌هاست و وابستگیشون به مادربیشتر میشه! پس بهتره به زمان بعد موکول بشه. و اینکه هر وقت خواستیم تو اتاقش بره و جدا بشه حتما یه چیزجالب که دوسش داره کنارش تو دیدش باشه. مامان خودم چراغ خواب واسم خریده بود. من خودم پرنیا رو هنوز جدا نکردم و همچنان با ما می‌خوابه. همسرم مخالفه که اتاقش جدا بشه. البته بگم در شرایطی که بچه تو اتاق پدر و مادر می‌خوابه، فکر می‌کنم زوج‌ها وقتی می‌خوان با هم باشن می‌رن تو یه اتاق دیگه.

عکس: علی

سمانه: 

کیان هم با ما می‌خوابه. من تا ۲ سالگی جداش نمی‌کنم شایدم بیشتر. چون الان که راه افتاده یهو ممکنه تو اتاقش بیدار شه راه بیفته بره سمت وسایل خطرناکه. الان نمی‌شه جدا کردشون.

مهشید کیا:

ما هم هنوز جاشو جدا نکردیم.

یک مامان:

منم با دخترم تو اتاق می‌خوابیم. باباش هم جدا چون صبح می‌ره سر کار.

 

برخی تجربیات مادر پدرهای دیگر را اینجا بخوانید. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به رستاک می باشد