رستاک

بیداری‌ها و گریه‌های شبانه را چگونه کنترل کنیم؟

1393/9/1 19:31
2,487 بازدید
اشتراک گذاری

دیدگاه کارشناسان و تجربیات مادرانه ما

راه حل کنترل گریه شبانه کودک

عکس: بنیتا

این روش بعد از یک هفته نتیجه بخش است...

•          اولا بدانید که استفاده از این روش به این معنا نیست که نسبت به گریه او بی‌تفاوت باشید و هیچ عکس العملی نشان ندهید.

•          دوما باید بتوانید علت گریه شبانه کودک را تشخیص دهید، گریه مداوم همراه با جیغ‌های بلند یا گریه‌های آهسته و پر از ناله نشان دهنده درد یا ناراحتی بچه‌ها هستند.

•          اما گریه جلب توجه اغلب منقطع و شبیه به ونگ ونگ کردن است و کودک بعد از گریه کمی صبر می‌کند تا شاید گریه‌اش به نتیجه‌ای برسد، این مدل گریه مانند موج فراز و فرود دارد.

•          فقط بعد از اطمینان از تشخیص معنای گریه کودک از روش کنترل گریه شبانه استفاده کنید.

 

راه حل کنترل گریه شبانه کودک

عکس: السا

 

شیوه اجرای کنترل گریه شبانه:

•          هر‌گاه صدای گریه کودکتان را نیمه شب شنیدید، سریع عکس‌العمل نشان ندهید، به گریه او گوش دهید تا متوجه معنای آن شوید. اگر گریه او به خاطر درد و ناراحتی نبود، کمی بیشتر صبر کنید.

اگر گریه ادامه پیدا کرد به سراغ کودک بروید. اما چراغ را روشن نکنید و با او حرف نزنید و به چشم‌های کودک نگاه نکنید، کمی شکمش را مالش دهید و با صدای ش ش ش او را آرام کنید، بعد ملحفه یا پتو را مرتب کنید و او را ترک کنید.

•          اگر یک ساعت یا پنج دقیقه بعد کودک دوباره بیدار شد، دو برابر دفعه قبل صبر کنید و بعد به سراغ او بروید و‌‌ همان کار‌ها را تکرار کنید.

 هر بار که کودک گریه می‌کند، دو برابر دفعه قبل صبر کنید، این مساله سخت است ولی در برابر غریزه مادرانه‌تان مقاومت کنید.

 پشتکار داشته باشید و کار را نیمه تمام‌‌ رها نکنید. بعد از یک هفته متوجه تغییرات واضحی خواهید شد.

 

منبع: خلاصه شده از مطالب کتاب مادر کافی، نوشته جو فراست
گردآوری و خلاصه سازی: آستیاژ (مامان پرنیا)

 

تجربیات مادرانه ما

عکس: باران

  • سایه

رسا هم زیاد بیدار می‌شد. ولی بعدش حس کردم که از روی عادت بیدار می‌شه نه از گشنگی. برای همین هم هر موقع که بیدار شد برش گردوندم به اون یکی پهلوش آروم پیش پیش کردم بازم خوابید. بهش شیر ندادم. این جوری زمان شیر خوردنش به ۳ساعت تو شب شد. بعدش کم کم این زمان رو هم کم کردم. بعضی وقت‌ها که می‌دیدم نق می‌زنه بهش آب می‌دادم. الان دیگه اخر شب حدود ۱۱شیر می‌خوره می‌خوابه. تا صبح حدود ۶یا۷.

  • سارا

الیاد هم پیش میاد شبا بیدار شه. یعنی بیدار می‌شه یه وقتا هم زیاد بیدار می‌شه یا خواب از سرش می‌پره که بیچاره می‌شیم! ولی شیر نمی‌خوره و این به نظرم هیچ ربطی به اینکه تو اتاق خودش می‌خوابه نداره.

فوزی

من الان نزدیک دو ماهه همسری از بس از گریه شبانه محمد عرفان خسته شده بود و اینکه دایم می‌خواست بهم وصل بشه، برداشت پسری رو برد بیرون از اتاق تو حال دوتایی خوابیدن، اولش گریه کرد ولی بعد از یه مدت خوابش خیلی بهتر شده، ولی تا چشم باز می‌کنه میاد سمت من، حالا کم کم این روش شما رو اجرا می‌کتیم، چون تا الان من کامل می‌خوابونمش بعد می‌رم از پیشش، و وقتی بیدار می‌شه باز میاد پیش من، یعنی نشون می‌ده هنوز مستقل نشده ولی باز به نظرم یه گام جلو‌ایم، کارمون یه کم راحت تره.

  • بانو

علی بعد عید خیلی بیدار می‌شد و گریه می‌کرد. برای رفلاکس بردم دکتر موتیلیوم داد خوب شد گفتم برم دکتر گوارش گفت نیازی نیست چون آلرژی نداره.

  • سارا

عجیبه همه شون تو این سن اینجوری شدن یه دفه. الان ما می‌دونیم یه دردی دارن وقتی گریه می‌کنن. اما در مورد بهم ریختن عادت خواب اون جریان روند رشد واقعا صادقه!

  • بانو

من يه بار يه مطلبي خوندم که هر ۶ ماه رفتاراي کودک تغيير مي‌کنه من واقعا حس مي‌کنم علي دچار تغيير شده نمي‌دونم بايد چه کرد.

 

  • سارا

خب همه اینا نشون می‌ده یه چیزی هست دیگه. به نظر من هم مرحله رشدشونه (بخصوص که بچه‌ها در شروع راه رفتن و حرف زدن دچار اختلال در خواب و این‌ها می‌شن) که الان هم می‌بینیم هم در مورد علی و الیاد که انقدر شدیده با یه مساله فیزیکی همراهه. حالا دندون، گوش، رفلاکس...

  • مهسایی

بچه‌ها نفس وقتى خوابه هر نیم ساعت بیدار می‌شه و غر می‌زنه و دوباره می‌خوابه. دلیلش رو می‌دونید؟ در ضمن خیلى ساعت خوابش بده و به خودم رفته من اصولا تا مجبور نباشم نمی‌خوابم! نفس هم تا ۱ و ۲ مشغول بازیه.

  • سارا

شب مهسا؟ بعد دوباره چطوری خوابش می‌بره؟ تازگی اینطوری شده؟ احتمالا یه چیزی اذیتش می‌کنه. در ضمن بچه‌ها تو ساعت خواب خیلی ریتم خودمونو می‌گیرن! باید حواسمون باشه

  • بانو

مهسا از یه چیز ناراحته وگرنه نباید این طور باشه.

  • مهسایی

آره شب‌ها فقط این کار رو می‌کنه. مامانم می‌گه گرسنه می‌مونه چون بعد از چند بار شیر دادن خودم دم دماى صبح شیر خشک می‌دم دیگه اینطورى نمی‌شه.

  • سارا

ببین آخه هر نیم ساعت که بچه گرسنه نمی‌شه! بعد هم خب امتحان کن سر شب بهش شیر خشک بده. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به رستاک می باشد